Methode

Methode

Compleet, eenvoudig en pragmatisch

Een integraal raamwerk voor strategische groei. Het model brengt alle disciplines van een onderneming samen in één systematische aanpak. Van marktanalyse en positionering tot organisatie-inrichting, commercieel model, besluitvorming en rendement: alles is onlosmakelijk verbonden.

Het model is opgebouwd rond drie vragen

Waar staan we?
De feiten analyseren, context helder krijgen en de uitgangspositie van het bedrijf bepalen.
Waar staan we?
De feiten analyseren, context helder krijgen en de uitgangspositie van het bedrijf bepalen.
Waar staan we?
De feiten analyseren, context helder krijgen en de uitgangspositie van het bedrijf bepalen.
Waar willen we naartoe?
Keuzes maken over markt, unieke propositie, de benodigde organisatie en verdienmodel.
Waar willen we naartoe?
Keuzes maken over markt, unieke propositie, de benodigde organisatie en verdienmodel.
Waar willen we naartoe?
Keuzes maken over markt, unieke propositie, de benodigde organisatie en verdienmodel.
Hoe komen we daar?
Maken van de groeiagenda, financiële onderbouwing en structuur aanbrengen in de executie.
Hoe komen we daar?
Maken van de groeiagenda, financiële onderbouwing en structuur aanbrengen in de executie.
Hoe komen we daar?
Maken van de groeiagenda, financiële onderbouwing en structuur aanbrengen in de executie.

Bouwstenen van de methode

Doelen als mens en financieel

Doelen als mens en financieel

Doelen als mens en financieel

Persoonlijke ambities en financiële kaders die richting geven.

Persoonlijke ambities en financiële kaders die richting geven.

1

2

Strategische analyse

Strategische analyse

Strategische analyse

Sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in markt en organisatie.

Sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in markt en organisatie.

Trends & ontwikkelingen

Trends & ontwikkelingen

Trends & ontwikkelingen

Externe dynamiek en scenario’s voor de toekomst.

Externe dynamiek en scenario’s voor de toekomst.

3

4

Kernwaarden

De principes die keuzes en gedrag sturen.

De principes die keuzes en gedrag sturen.

Unieke formule

Unieke formule

Unieke formule

De merkbelofte en unieke positionering van de onderneming, vertaald naar acties en KPI’s.

De merkbelofte en unieke positionering van de onderneming, vertaald naar acties en KPI’s.

5

6

Visualisatie

Een helder toekomstbeeld dat richting en energie geeft.

Een helder toekomstbeeld dat richting en energie geeft.

Organisatie

Organisatie

Organisatie

Over processen, structuur en de rollen die groei mogelijk maken.

Over processen, structuur en de rollen die groei mogelijk maken.

7

8

Verkoop & marketing

Over doelgroepen, proposities, kanalen en commerciële prognoses.

Over doelgroepen, proposities, kanalen en commerciële prognoses.

Groeiagenda

Groeiagenda

Groeiagenda

Een concrete routekaart met prioriteiten voor de komende jaren.

Een concrete routekaart met prioriteiten voor de komende jaren.

9

10

Financieel & uitvoering

De financiële strategie en executiestructuur: planning, overleg en ritme.

De financiële strategie en executiestructuur: planning, overleg en ritme.

We leggen je de methode graag uit.